Dersin Adı | Klinik Uygulamalar III |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CCS 403 | Güz/Bahar | 10 | 16 | 13 | 15 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin; enerji-metabolizma bozukluklarında hasta yönetimini klinik uygulamalar ile öğrenmesi amaçlanmaktadır. Hastadan öykü alma, fizik inceleme, tetkik amaçlı örnek alma, gönderme, sonuçlarını yorumlama, ayırıcı tanı, kesin tanı ve tedavi algoritmalarını oluşturması beklenmektedir. Öğrencinin hastaya biyopsikososyal bütünlük içinde yaklaşması, klinik karar verme süreçlerinde kanıta dayalı karar vermesi, etik davranış özelliklerini bilmesi ve uygulaması, yasal sorumluluklarının bilincinde olması da beklenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste enerji-metabolizma bozukluklarına ilişkin bilgiler ve klinik uygulamaları yer alacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı İç hastalıklarında belli başlı hastalık bulguları ve klinikte sık karşılaşılan durumlar | 1.Kasper DL, Fauci AS, Hauser SL, Longo DL, Jameson JL, Loscalzo J. Harrison’s Principles of Internal Medicine. 19th ed. Philadelphia: McGraw-Hill Education; 2015. p.7-85, p.87-195, p.225-425. 2. Goldman L, Schaffer AI (eds). Goldman-Cecil Medicine. 25th ed. Philadelphia: Elsevier Saunders; 2016.p.24-32 3. Papadakis M, McPhee SJ, Rabow MW. CURRENT Medical Diagnosis and Treatment. A Lange Medical Book. 55th ed. NY: McGraw-Hill Education. 2015. p.20-44. |
2 | İç hastalıklarında laboratuvar | 1.Goldman L, Schaffer AI (eds). Goldman-Cecil Medicine. 25th ed. Philadelphia: Elsevier Saunders; 2016.p.32-44 2.Laposata M. Laboratory Medicine 2nd ed. McGraw Hil,l Access Medicine. 2014. 3.Stern SDC, Cıfu AS, Altkorn D. Symptom to Diagnosis. An evidence- based guide. 3rd ed. McGraw-Hill Education accessmedicine. 2015. p.1-9 4. Rodwell VW, Bender DA, Botham RM, Kennelly PJ, Weil PA. Harper’s Illustrated Biochemistry, 30th ed. NY: McGraw-Hill Education. 2015. |
3 | Sindirim sistemi, karaciğer ve safra yolları, pankreas hastalıkları ve klinik uygulamaları | Kaynaklar 1-13 |
4 | Sindirim sistemi, karaciğer ve safra yolları, pankreas hastalıkları ve klinik uygulamaları | Kaynaklar 1-13 |
5 | Akut karın ve karın travmalı hastanın yönetimi | Garden, O. James , Andrew W. Bradbury, John L.R. Forsythe, and Rowan W. Parks. "The Acute Abdomen and Intestinal Obstruction." Chap. 12 In Principles and Practice of Surgery, 147 - 67. Edinburgh, UK: Elsevier I Churchill Livingstone, 2012. Garden, O. James , Andrew W. Bradbury, John L.R. Forsythe, and Rowan W. Parks. "Trauma and Multiple Injury." Chap. 7 In Principles and Practice of Surgery, 90 - 103. Edinburgh, UK: Elsevier I Churchill Livingstone, 2012. |
6 | Gastrointestinal sistem tümörleri ve kanama | Garden, O. James , Andrew W. Bradbury, John L.R. Forsythe, and Rowan W. Parks. "Principles of the Surgical Management of Cancer." Chap. 6 In Principles and Practice of Surgery, 80 - 90. Edinburgh, UK: Elsevier I Churchill Livingstone, 2012. |
7 | Beslenme bozuklukları Cerrahi hastalarda beslenme desteği | Garden, O. James , Andrew W. Bradbury, John L.R. Forsythe, and Rowan W. Parks. "Nutritional Support in Surgical Patients." Chap. 3 In Principles and Practice of Surgery, 38 - 45. Edinburgh, UK: Elsevier I Churchill Livingstone, 2012. |
8 | Endokrin sistem ve metabolizma hastalıkları ve klinik uygulamaları | Kaynaklar 1-13 |
9 | Endokrin sistem ve metabolizma hastalıkları ve klinik uygulamaları | Kaynaklar 1-13 |
Ders Kitabı |
5.Gleadle J. History and Clinical Examination at a Glance. 3rd ed. Malaysia: Wiley-Blackwell; 2012. ISBN-13: 978-0-470-65446-0.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 3 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | 1 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 65 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 35 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 9 x teorik ders saati) | 9 | 10 | 90 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 9 x uygulama/lab ders saati) | 9 | 16 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 1 | 11 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 3 | 1 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | 1 | 1 | |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | |
Final Sınavı | 1 | 1 | |
Toplam | 251 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İnsan bedeninin normal yapı ve işlevlerini; moleküler, hücresel, doku, organ ve sistem düzeylerinde açıklar, bunları bireylerin sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik (beslenme, egzersiz, aşılama, ruh sağlığı, vb.) öneri, uygulamalar ve klinik durumlar ile ilişkilendirir | X | ||||
2 | Hastalıkların mekanizmalarını moleküler, hücresel, doku, organ ve sistem düzeylerinde tanımlar; bunları hastalık bulguları, tanı ve tedavi yaklaşımları ile ilişkilendirerek kanıta dayalı kararlar verir. | X | ||||
3 | Tıbbi karar verme sürecinde etik ilkeler, bilimsel gerçekler, yasal düzenlemeler ile hastanın biyopsikososyal ve kültürel özelliklerini göz önüne alır. Yasalar ve sağlık hizmeti sunumu uygulama standartları çerçevesinde, hastaların özerkliğine, hasta bilgilerinin gizliliğine önem verir ve saygı gösterir. | X | ||||
4 | Tıbbi hataları en aza indirmek için hasta güvenliğini önceler, risk değerlendirmesi yapar, gerekli önlemleri alarak tıbbi uygulamaları gerçekleştirir ve kayıt altına alır. | X | ||||
5 | Sağlık çalışanları, hastalar ve hasta yakınları ile saygıya dayalı, yapıcı, dil, inanç, ırk ve kültürel özelliklere saygı, empati ve özen temelinde şekillenen, güvene dayalı, açık ve etkin bir iletişim kurar. | X | ||||
6 | Hastaların değerleri, inançları, öncelikleri ve gereksinimlerini gözeterek kanıta-dayalı seçenekler sunar ve tıbbi karar verme sürecine katar. | X | ||||
7 | Gezegenimizin sunduğu kaynakları korur. Bunların birey ve toplum sağlığı üzerine olan etkilerini gözeterek sağlıklı yaşam biçimlerini yaygınlaştırmayı ve sağlığı olumsuz etkileyen faktörleri gidermeyi görevi sayar. | X | ||||
8 | Güncel, geçerli ve güvenilir bilgilere teknolojiyi etkin kullanarak ulaşır; bu bilgileri eleştirel olarak değerlendirerek, problemlerin çözümü, kanıta dayalı tıbbi karar verme süreci, hastalıkların önlenmesi, tanısı ve yönetimi için kullanır. | X | ||||
9 | Sağlık alanında bilimsel bilgi üretmek üzere sorunları tanımlar, hipotez oluşturur, araştırma ve ekip çalışması yapar, sonuçlarını analiz ederek bilgiyi paylaşır. | X | ||||
10 | Kendi performansını değerlendirerek ve geri bildirim alarak, geliştirmesi gereken yönlerini ve geliştirme seçeneklerini belirler; bir plan dâhilinde uygular. | X | ||||
11 | Kişisel sağlığına, güvenliğine ve görünüşüne önem verir, gerekli önlemleri alarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | ||||
12 | Yaşam boyu öğrenme ilkeleri çerçevesinde, tıbbi bilgilerini ve kendini sürekli olarak yeniler. | X | ||||
13 | Sağlık alanında edinmiş olduğu profesyonel bilgi, görüş, deneyim ve değerlendirmelerini çeşitli iletişim araçları kullanarak, kurumlar, meslektaşları ve toplumla paylaşır. Sağlık savunuculuğu yaparak, sağlığın korunması ve iyileştirilmesi amacıyla politikaların geliştirilmesine katkı sağlar. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest